onsdag 9 juni 2010

GÖTEBORG

Hej hörni! Vad länge sen jag uppdaterade... men det beror på att jag helt enkelt inte haft lust!

Jag var ju i Göteborg om ni minns. För att göra en lång historia kort så......:

Jag vaknade 04.30 på morgonen och fixade i ordning mig, sen drog jag till Centralen där samlingsplatsen var planerad.

Efter att vi väntat in alla så var det dags att gå mot tåget som skulle gå vid sju. Med sömniga men ändå förväntansfulla blickar gick vi mot tåget. Tur var det att jag hade med mig massor av tidningar att läsa, så uttråkad blev jag inte. Lite sömn och tidningar hjälper att hålla stämningen uppe. Efter ca 5 timmar på tåget så var vi framme vid GBG centralstation. Det var lika härligt och fint som det var i somras.

Sommaren hade såklart nått dit också.. 25 grader och strålande sol, klarblå himmel! (Vi hade i allafall tur med vädret haha!" ) Efter 2 km vandring genom stan så kom vi fram till hotellet, gick visade de sig att incheckning inte skedde förens efter två, så vi lämnade väskorna och stack och åt Thai. Vi satte oss framför Liseberg ingången och planerade redan dagen... Så småningom fick vi checka in och efter det var vi påväg mot Liseberg! Vi rusade in i parken och började med att åka Hanghai.. Kålorado(en utav mina favoriter!), Kanonen,Balder,Flumride( efter att ha åkt den såg det ut som om att jag nästan duschat med kläderna på.. jag var jätte blöt efter vågen som slog över vår "vagn"). Spökhuset fick vi inte missa... Shit vad bra det var! Har ni varit på grönans... så kan jag lugnt säga er att Lisebergs är såååå mycket roligare!!

Vi gick runt hela dagen, och åkte hela tiden. På kvällen så hade man verkligen ont i fötterna!

Lördagen gick vi runt och shoppade och njöt av Göteborg Köpte en sommarklänning. Sen åkte vi hem...




Ni ser, Stevie Wonder och jag har inte direkt lika stora händer...


(berättar mer nytt i nästa inlägg!)
Ha det bra så länge! <3

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar