måndag 17 maj 2010

Sommar och sol

Vilket härligt underbart väder! 22 grader och klarblå himmel! Jätte skönt!
Nu ska jag berätta er lite vad jag gjort idag. Eftersom det var ett så himla vackert väder så gick jag och tog en liten glass med en kompis efter skolan. Efter det så gick jag hem, försökte att plugga men gick inte så bra.

Under kvällen så gick jag med p ner till vattnet. Vi hade slagit vad om att hur bra det skulle gå bra när jag skulle ro. Självklart så gick jag runt och " Fan vad bra jag är på att ro asså, senast jag gjorde det var i femman! Det gick jätte bra då, så jag kommer vara grym nu!"

Och gissa vem det är som skriker och virrar runt när det är dags att sätte sig i båten? Jag var så himla rädd att den skulle slå runt, men det såklart att det inte skulle gå. Jag satte mig och kände mig jätte bekväm med årona. Men gissa hur det gick senare... Jag var ju helt LOST. Så dålig var jag inte, jag kom ju frammåt på något sätt.... Sakta i min egna lilla takt. Gissa då vem det är som står på bryggan och ropar " Höger åra nu... Nej Sväng då!? Höger fram vänster bak!!??" Haha jag fattade ju ingenting, så jag gjorde på mitt eget lilla sätt och rodde fram i det stilla vattnet.... Men efter någa minuter så var första krocken gjord, in i bojen.

Sen hoppade P in i båten och hjälpte till, jag kan säga att en sådan amatör som jag så är det nog lite säkrare att titta på än att utföra uppgiften själv. Jaa.. Så har det varit!

Nu måste jag dyka ner i skolarbetet, stort arbete som måste fås gjort ikväll..

Ha det så bra så länge!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar